Sidan håller på att ladda, vänligen vänta...
Anmälan Logga in Skapa konto
Logga in med ert användarnamn.
Logga in som

Glömt lösenordet?

Anmälan
  • Logga in
    • Logga in med ert användarnamn.
      Logga in som

      Glömt lösenordet?
  • Skapa konto
Header
  • Startsida
  • Om oss
    • Styrelse
    • Stadgar
    • Varvsregler
    • Länkar
    • Upptagning och Sjösättning
    • Hamnplan & trailerparkering
    • Medlemsskap, köplats & uppsägning
  • Anmälningar
  • Kalender
  • Fotogalleri
  • Kontakta oss
  • Glömt lösenordet?
  1. Om oss
  2. Medlemsskap, köplats & uppsägning

Aktuellt

Preloader

Medlemskap, köplats och uppsägning

 

Önskar du bli medlem och ställa din båt hos oss?

Då skall du klicka på "Skapa konto" uppe till höger, registrera dig, fylla i dina Båt uppgifter under Inställningar->Kontouppgifter och sedan gå i menyn och leta upp Anmälningar. Där finns en Köplatsanmälan. Kön är öppen mellan 1 januari och 31 augusti varje år.

 

Köplatstilldelning är en process i flera steg

För att vi ska tilldela plats, måste det först finnas plats. En del år har vi lediga platser, och då blir det ingen särskild köhantering utan alla anmälningar kan tillgodoses. Ibland kan vi tyvärr inte tillgodose alla önskemål och det blir en kölista som förs över från en säsong till en annan.

Tilldelningen av platser gör vi efter säsongens uppsägningar har skett, i den ordning anmälan kom in, samt enligt storleken på båt. Det brukar bli i början på September, så kan vi lämna besked inför hösten. Då har vi oftast också gjort planeringen av upptagning, så för det mesta kan vi även meddela upptagningsdag.

När du får ditt besked om antagning, ber vi dig bekräfta så snart du kan. För om du inte kan, har vi ju möjlighet att fråga ytterligare någon som står på tur. Kan du inte, kan du välja att överföras till nästa års kölista, eller hoppa av.

 

Uppsägning av plats

Uppsägning av din plats och medlemskap hos oss måste vi få in innan vi gör tilldelningen. Vi ber att få in uppsägningar innan utgång av augusti månad varje år. Om inte, även om du inte har din båt hos oss, måste vi kräva in den säsongens hyra och medlemsskapskostnad, då ofta är det så att en sen uppsägning mot slutet av september eller in i oktober, har vi svårt att fylla då många redan ordnat vinterplats, och det är oansvarigt mot övriga medlemmar som då måste bära kostnaden för en ledig outnyttjad plats.

En uppsägning görs via mail till kassor[snabelA]ranangen.se.



Viktiga länkar

  • Anmälan
  • Kontakta oss
  • Medlems -och användarvillkor
  • Bokningsvillkor
  • Dataskyddsförordningen (GDPR)
  • Mer information om cookies

Ranängens Båtägareförening

  • c/o Michael Blix, Drottvägen 6B, 182 64 Djursholm
KanslietOnline™
  Jag accepterar

På vår webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Mer information om cookies.